Γιάννενα: Εκλογές στον Σύλλογο Εργαζομένων ΓΝΙ «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» στις 24/6

ΣΩΜΑΤΕΙΟ - ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΛΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΣΤΙΣ 24/6 ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ – ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Την Τετάρτη στις 24 Ιούνη ψηφίζουμε στο Σύλλογό μας για νέο ΔΣ.

Συμμετέχουμε και ψηφίζουμε για το ΤΙ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΛΟΥΜΕ. Γιατί οι εργαζόμενοι ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΗ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ.

  • Αυτήν την οργάνωση έχουμε ανάγκη οι εργαζόμενοι για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στις καλοκαιρινές άδειες που κόβει η διοίκηση.
  • Αυτήν τη μαζική αντίσταση έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την απειλούμενη συγχώνευση των πόστων των παρασκευαστών στα εργαστήρια που είναι το νέο επεισόδιο της υποστελέχωσης που βιώνουμε σε όλα τα τμήματα.
  • Αυτή την προοπτική της πάλης μας έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την κοροϊδία που τρώμε για δεκαετίες μέσα στα μούτρα μας για τα ΒΑΕ από κυβερνήσεις και συνδικαλιστικές ηγεσίες.
  • Σε αυτή την κατεύθυνση θα βρούμε τις απαντήσεις στα προβλήματά μας. Του μισθού, των όρων δουλειάς, της στελέχωσης, της ποιότητας της περίθαλψης, των πολεμικών κινδύνων. 

Στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην Skroutz Last Mile

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ SKROUTZ LAST MILE

Το Σωματείο Εργαζομένων Skroutz Last Mile έχει προκηρύξει το τελευταίο διάστημα διαδοχικές στάσεις εργασίας σε όλες τις αποθήκες, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά για αποθήκη και οδηγούς, πληρωμή επιδόματος γάμου και αλλαγή ειδικότητας από διανομείς σε οδηγούς. Θέτουν επίσης συγκεκριμένο ζήτημα για την προστασία της ασφάλειάς τους, με ειδική αναφορά στην αποθήκη του Μενιδίου.

Οι συνθήκες για τους εργαζομένους στην SLM γίνονται όλο και πιο απαράδεκτες. Μισθοί πείνας, ελαστικές σχέσεις εργασίας, εντατικοποίηση, εργοδοτική τρομοκρατία (με τα «μηνύματα συμμόρφωσης» να στέλνονται μαζικά στους οδηγούς), και συνεχής αγώνας δρόμου για να πιαστεί από τους οδηγούς το πολυπόθητο μπόνους. Ένα μπόνους που χρησιμοποιείται από την εργοδοσία σαν τυράκι, δήθεν δίνοντας τη «δυνατότητα» στον οδηγό να αυξήσει την αμοιβή του αν είναι πιο «αποδοτικός», με αποτέλεσμα το φόρτωμα στην αποθήκη και οι παραδόσεις στον δρόμο να γίνονται βιαστικά, υπό πίεση και με τον κίνδυνο ατυχημάτων να αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

24/6 ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Διεκδικούμε δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

 

Αθήνα 11:00πμ, πλατεία Κάνιγγος

Θεσσαλονίκη 10:30πμ, ΕΦΚΑ(Πλ Αριστοτέλους)

Γιάννενα 10:00πμ, Εργατικό Κέντρο


Ο κλάδος της κατασκευής έχει πάρει το τραγικό προβάδισμα στη λίστα των εργοδοτικών εγκλημάτων. Κάθε χρόνο σημειώνεται νέο θλιβερό ρεκόρ νεκρών στους χώρους δουλειάς, με την εργοδοσία και το κεφάλαιο να μετατρέπει τους χώρους δουλειάς σε καθημερινές «Βιολάντες». Δεν είναι εργατικά «ατυχήματα». Είναι η σύγχρονη εργασιακή βαρβαρότητα του 13ωρου, του 6ήμερου, της εντατικοποίησης και της πίεσης των χρονοδιαγραμμάτων για να βγουν οι νέοι «εθνικοί στόχοι», είναι τα μεροκάματα της εξαθλίωσης και η αδιαφορία της εργοδοσίας για την κάλυψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγείας. Πολύ περισσότερο, δεν είναι «ατομική ευθύνη» του εργαζόμενου, αλλά αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή από την πλευρά του κεφαλαίου και της εργοδοσίας, μπροστά στη διατήρηση και την αύξηση των κερδών τους.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/6: 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ στον κλάδο ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ




ΑΘΗΝΑ: 11.00 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ! 10.00 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Η ΟΡΓΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΓΩΝΑΣ!

Συνάδελφοι,
είμαστε εμείς που κινούμε την τουριστική οικονομία της πόλης, από τα ξενοδοχεία τα εστιατόρια τα μικρά μαγαζιά και τα delivery. Πάνω στον ιδρώτα μας πατάει η κερδοφορία τους. Πάνω στα σπαστά και εξαντλητικά ωράρια. Πάνω στα 10ωρα και 12ωρα ''αφού τώρα έχει δουλειά τι να κάνουμε''. Πάνω στα δύο και τρία πόστα που καλύπτουμε «γιατί δεν έχει και πολλή δουλειά, τι να πάρω άτομο» Πάνω στην εντατικοποίηση της δουλειάς, με το διάλειμμα να θεωρείται πολυτέλεια. Με δώρα και άδειες κουτσουρεμένα αφού «εντάξει έχει και καλά πουρμπουάρ εδώ». Με αποτέλεσμα τα εγκλήματα της εργοδοσίας να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ένας νεκρός εργαζόμενος κάθε μέρα, αλλά «εντάξει μωρέ πέρασε κι αυτός το stop».

Αυτή την πραγματικότητα έχουν διαμορφώσει η εργοδοσία και το κεφάλαιο με την επίθεσή τους. Αυτήν εξυπηρετούν και νομοθετούν οι κυβερνήσεις τους με απανωτούς αντεργατικούς νόμους που τσακίζουν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις και αυξάνουν την κερδοφορία τους.

Γιάννενα: Τετάρτη 24/6, 10:00πμ στο Εργατικό Κέντρο Ιωαννίνων

ΝΕΚΡΟΙ ΚΑΙ ΣΑΚΑΤΕΜΕΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ

Η ΤΑΞΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΟΡΟΣ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ

Η μαύρη λίστα των νεκρών και σακατεμένων εργατών αυξάνεται με ραγδαίο ρυθμό. 57χρονος καλουπατζής έπεσε σε υπό ανέγερση οικοδομή στο Καναλάκι Πρεβέζης και έχασε τη ζωή του. 

19χρονος διανομέας σε γνωστή κρεπερί στο κέντρο των Ιωαννίνων είναι σε κρίσιμη κατάσταση μετά από σοβαρό τροχαίο που είχε στο ωράριό του.

Τα νούμερα καλπάζουν και μαζί η οργή του κόσμου της δουλειάς.

Το σύστημα έχει κάνει σημαία την «ατομική ευθύνη» και την «ατομική διαπραγμάτευση» για να κρύψει-καλύψει ότι ευθύνεται απόλυτα:

  • για τους αντεργατικούς νόμους που επιβάλλουν 13ωρα, δουλειά μέχρι τα βαθιά γεράματα, ατομικές συμβάσεις εργασίας, σπαστά και ξεχειλωμένα ωράρια
  • για τον αέρα που δίνει σε κάθε εργοδότη να πιέζει ασφυκτικά τους εργαζόμενους ώστε να βγαίνει η δουλειά γρήγορα και να πηγαίνουν «περίπατο» οι κανόνες ασφαλείας και τα πρωτόκολλα
  • για τους μισθούς πείνας και την ακρίβεια που αναγκάζει τους εργαζόμενους να κάνουν δύο και τρεις δουλειές, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο για ατύχημα

Το δικαίωμα στη δουλειά τσακίζεται, και μαζί και το δικαίωμα οι εργαζόμενοι να γυρνάνε από τη δουλειά σώοι.

ΑΘΗΝΑ: ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ ΣΤΙΣ 17/6



Την Τετάρτη 17/6 πραγματοποιήθηκε στάση εργασίας των υγειονομικών για το ζήτημα της ένταξης στα ΒΑΕ και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το Υπουργείο Υγείας. Η νομοθετική ρύθμιση που φέρνει το υπουργείο αποτελεί εμπαιγμό και κοροϊδία για τους υγειονομικούς. Eξ αρχής αποκλείει χιλιάδες εργαζόμενους, αλλά ακόμα κι αυτούς που αφορά είναι με προϋποθέσεις και επί μέρους.

24/6 Απεργία στον κλάδο της Μελέτης και της Κατασκευής

 


Διεκδικούμε δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ -ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

Τετάρτη 24/06 11:00 Πλ Κάνιγγος

Ο κλάδος της κατασκευής έχει πάρει το τραγικό προβάδισμα στη λίστα των εργοδοτικών εγκλημάτων. Κάθε χρόνο σημειώνεται νέο θλιβερό ρεκόρ νεκρών στους χώρους δουλειάς, με την εργοδοσία και το κεφάλαιο να μετατρέπει τους χώρους δουλειάς σε καθημερινές «Βιολάντες». Δεν είναι εργατικά «ατυχήματα». Είναι η σύγχρονη εργασιακή βαρβαρότητα του 13ωρου, του 6ήμερου, της εντατικοποίησης και της πίεσης των χρονοδιαγραμμάτων για να βγουν οι νέοι «εθνικοί στόχοι», είναι τα μεροκάματα της εξαθλίωσης και η αδιαφορία της εργοδοσίας για την κάλυψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγείας. Πολύ περισσότερο, δεν είναι «ατομική ευθύνη» του εργαζόμενου, αλλά αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή από την πλευρά του κεφαλαίου και της εργοδοσίας, μπροστά στη διατήρηση και την αύξηση των κερδών τους.

Η μάχη που δίνει εδώ και ένα μεγάλο διάστημα ο κλάδος των Μισθωτών Τεχνικών για διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, βρίσκει απέναντί της τις αμετακίνητες εργοδοτικές ενώσεις. Που επιμένουν να ροκανίζουν χρόνο, προβάλλοντας συνεχώς νέα κωλύματα και ουσιαστικά έχουν αποχωρήσει από το την όποια διαπραγμάτευση.

Απέναντι στην εργοδοτική αδιαλλαξία, δεν μπορούμε να έχουμε καμία άλλη επιλογή από την πάλη με συλλογικούς όρους σε κάθε μικρό και μεγάλο χώρο εργασίας, στη μελέτη και την κατασκευή. Να παλέψουμε με επιμονή και αποφασιστικότητα ενάντια στις εργασιακές σχέσεις και τα ωράρια λάστιχο, να διεκδικήσουμε πραγματικές αυξήσεις που να καλύπτουν το κόστος ζωής, μέτρα υγείας και ασφάλειας στη δουλειά, ζωή και δουλειά με δικαιώματα!

Οι εισηγήσεις από την εκδήλωση της Ταξικής Πορείας με τίτλο "Αίμα των εργατών για τα κέρδη των αφεντικών. Τα «εργατικά ατυχήματα» είναι εγκλήματα της εργοδοσίας".


Η πρώτη εισήγηση : 

Σήμερα ανοίγουμε μια συζήτηση ιδιαίτερα επίκαιρη και αναγκαία. Τα εργατικά ατυχήματα, όπως γράφουμε και στον τίτλο της αφίσας, στην πραγματικότητα είναι εγκλήματα της εργοδοσίας, του κεφαλαίο και της αντεργατική πολιτικής που προελαύνει. Είναι ανθρωποθυσίες ενός συστήματος που δείχνει την πραγματική απάνθρωπη φύση του όλο και περισσότερο. Την είδαμε στα Τέμπη, τη βλέπουμε στις βυθισμένες βάρκες του Αιγαίου, στη γενοκτονία του λαού της Παλαιστίνη και το πώς αντιμετωπίζουν το παγκόσμιο κίνημα αλληλεγγύης. Τη βλέπουμε στην προετοιμασία του λαού και της νεολαίας σε μια άμεση εμπλοκή σε πιθανότητα πόλεμου. Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα προσπαθούμε να προσεγγίσουμε τα χαρακτηριστικά της αντεργατικής επίθεσης, τις εργασιακές σχέσεις και την ταξική καταιγίδα που τις κάνει να θυμίζουν μεσαίωνα.

1. Ας ξεκινήσουμε από τα νούμερα, που λένε τη μισή αλήθεια…

Αποκαλυπτικά τις κατάστασης που επικρατεί στους εργασιακούς χώρους είναι τα νούμερα και τα στατιστικά που καταγράφονται στα επίσημα στοιχεία. Εδώ είναι προφανές και αξίζει να σημειωθεί ότι η πραγματικότητα της εργασιακή βαρβαρότητας βρίσκεται πολύ μακριά από αυτές. Είναι καταρχάς η εργοδοτική τρομοκρατία που, σε συνδυασμό με την αποσυγκρότηση του εργατικού κινήματος, επιβάλλουν την κυριαρχία «του νόμου της σιωπής», του φόβου της απόλυσης ή του στιγματισμού, της λογικής «ε και τι νόημα έχει».

Τα νούμερα λοιπόν μιλάνε από μόνα τους και δείχνουν ένα τμήμα της κορυφής του παγόβουνου της ταξικής επίθεσης. Τη χρονιά που διανύουμε και ενώ ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή του καλοκαιριού, που ως συνήθως καταγράφεται αύξηση των τραγικών περιστατικών, έχουν καταγραφεί 66 νεκροί εν ώρα εργασίας μέσα στο πρώτο 5μηνο του ‘26, ενώ άλλοι 115 τραυματίστηκαν σοβαρά.

Μόνο το πρώτο 20ήμερο του Μαΐου σκοτώθηκαν 7 εργάτες εν ώρα εργασίας.

Την Τρίτη 19 Μάη 57χρονος εργάτης χτυπήθηκε από παλέτα σε μονάδα επεξεργασίας Αλουμινίου στην Νέα Αρτάκη .

Μια ημέρα πριν, 18/5, 46χρονος καταπλακώθηκε από μπάζα σε έργο κατασκευής δικτύου ομβρίων στην ευρύτερη περιοχή των Ιωαννίνων.

Την ίδια ημέρα, νεκρός 52χρονος υπάλληλος του ΔΕΔΔΗΕ σε έργα σε υποσταθμό στα Πατήσια.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Γ.Ν. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ




Στις 9 -10 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές στο Σύλλογο Εργαζομένων του Νοσοκομείου Γεννηματάς. Οι εκλογές έγιναν σε ένα κλίμα ιδιαίτερα αρνητικό. Τα προβλήματα των εργαζόμενων πολλά και οξυμένα, αλλά πολλοί και αυτοί, που, με διάφορους τρόπους, ήταν πρόθυμοι να τους τα λύσουν και μάλιστα χωρίς οι ίδιοι να χρειαστεί να κάνουν τίποτα, παρά μόνο να ψηφίσουν.

Δυστυχώς και σε αυτές τις εκλογές επαναλήφθηκαν φαινόμενα "δημοκρατίας", όπως το ...απλά ψηφίζω τον προϊστάμενο επειδή με βαθμολογεί, τον διπλανό μου στο γραφείο σε όποια παράταξη κι αν ανήκει, κάποιον που χρωστάω υποχρέωση, ακόμα κι αν με βοήθησε σε κάτι που ήταν δικαίωμά μου, τον εκπρόσωπο του κόμματος που μπορεί να γίνει κυβέρνηση στις επόμενες εκλογές ή, στην καλύτερη περίπτωση, κάποιον για να συνεχίσει να "αγωνίζεται" για μένα χωρίς εμένα.

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17/6

 Η ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ 

ΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 17/6 ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΕΔΗΝ 12.00-15.00 

ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 12.30


Η κυβέρνηση ανακοινώνει ένταξη στα ΒΑΕ...

Οι εργαζόμενοι γνωρίζουμε ότι τα δικαιώματά μας δεν χαρίζονται- κατακτιούνται!

Ξάνθη: Στάση εργασίας των εργαζόμενων στο Νοσοκομείο, την Τρίτη 16/6

Μετά τη Γενική Συνέλευση που έγινε στις 5/6 με κύριο θέμα την έλλειψη προσωπικού, αποφασίστηκε τρίωρη στάση εργασίας για την Τρίτη 16/6, με συγκέντρωση στο προαύλιο του νοσοκομείου. Ακολουθεί η ανακοίνωση της "Επιτροπής Αγώνα για την Έλλειψη Προσωπικού", στη δημιουργία της οποίας πρωτοστάτησε η Ταξική Πορεία μετά τη συνέλευση, εμπλέκοντας ολοένα και περισσότερους συναδέλφους που θέλουν να μαζικοποιήσουν την κινητοποίηση της Τρίτης.

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

ΤΡΙΤΗ 16 ΙΟΥΝΙΟΥ 2026 9:00 – 12:00

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΑΥΛΙΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ

Η γενική συνέλευση του Σωματείου Εργαζομένων στο Νοσοκομείο Ξάνθης αποφάσισε τρίωρη Στάση Εργασίας όλων των μελών του την Τρίτη 16 Ιουνίου. Είναι το πρώτο βήμα στην ανάδειξη του ζητήματος που αποτελεί τη βάση σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν καθημερινά οι εργαζόμενοι, την ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ.

Η έλλειψη προσωπικού δημιουργεί έδαφος για στέρηση δικαιωμάτων όπως χορήγηση κανονικής άδειας, 48 ώρες ανάπαυση εβδομαδιαία, τήρηση 11ωρης ανάπαυσης μεταξύ βαρδιών, άσκηση επιστημονικών καθηκόντων με κατάλληλες συνθήκες και τήρηση επιστημονικών πρωτοκόλλων.

Κάθε μέρα και ενας συνάδελφος στο βωμό του κέρδους.

Νέα εργοδοτική δολοφονία σημειώθηκε στην βιομηχανική περιοχή στην Σίνδο το πρωί του Σαββάτου. Θύμα μία 56χρονη εργαζόμενη. Το τραγικό συμβάν έλαβε χώρα περίπου στις 07:30 το πρωί. Η εργαζόμενη προσπάθησε να τραβήξει ένα σεντόνι από βιομηχανικό πλυντήριο, σκαλωσε η ζακέτα της και αυτό την τράβηξε μεσα. Η γυναίκα συνεθλίβη μπροστά στα μάτια των συναδέλφων της εντός της επιχείρησης στην οποία εργαζόταν. 

Δουλειά 6 μέρες την  εβδομάδα, υπό άθλιες και εντατικες συνθήκες έχουν σχεδόν πάντα τέτοιου είδους επιπτώσεις στις ζωές των εργαζομένων. 
Οι εργατικές δολοφονίες είναι η ωμή καθημερινότητα για τον κόσμο της δουλειας. Μέρα παρά μέρα ένας από εμάς δε γυρίζει σπίτι από τη δουλειά. Κάθε μέρα γυρίζουν πολλοί σακατεμένοι. 

Στην ωμή παραδοχή του κεφαλαίου ότι μπροστά στην κερδοφορία του οι ζωές των εργαζομένων είναι "παράπλευρη απώλεια", ειναι ανάγκη να απαντήσουμε μαζικά, συλλογικά και οργανωμένα. Μόνο με τη δική μας πάλη πάλη μπορούμε να βάλουμε φρένο στην εξαθλίωση που μας οδηγεί. 

Για να ζήσουμε πρέπει να αγωνιστούμε!

Γιάννενα: Εκλογές στον Σύλλογο Εργαζομένων ΓΝΙ «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» στις 24/6


ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΤΟΥΣ

ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΛΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Τα προβλήματα που έχουμε ως υγειονομικοί εργαζόμενοι είναι γνωστά εδώ και χρόνια και μάλιστα συνεχώς χειροτερεύουν. Χειροτερεύουν όσο προχωράει η πολιτική αυτής και των προηγούμενων κυβερνήσεων – αλλά και αυτής που θα έρθει – που για τα συμφέροντα της κερδοφορίας και της κυριαρχίας του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου επιτίθεται στα ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ και στο ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΕ ΙΣΗ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ.

  • Ο μισθός που εξανεμίζεται στα μέσα του μήνα.
  • Οι εξαντλητικές βάρδιες με το συνεχές τρεχαλητό, οι διπλοβάρδιες, τα διπλά πόστα από την υποστελέχωση, τα χρωστούμενα ρεπό.
  • Το χτύπημα στη μόνιμη και σταθερή δουλειά με τους μισούς από εμάς να αναρωτιόμαστε αν θα έχουμε δουλειά του χρόνου και τους άλλους μισούς να ψάχνουν και δεύτερη δουλειά.
  • Οι συνθήκες εργασίας σε έναν κατεξοχήν ανθυγιεινό χώρο και η απειλή των εργατικών ατυχημάτων.
  • Οι νεότεροι αν και πότε θα διοριστούμε και οι παλαιότεροι πότε και πώς θα βγούμε στη σύνταξη.
  • Με τον λαό δίπλα μας να βασανίζεται σε απάνθρωπες συνθήκες περίθαλψης στα ράντζα, σε πολύωρες αναμονές στα ΤΕΠ, να διεκομίζονται ώρες μακριά από τα σπίτια τους και να πληρώνουν για να γυρίσουν σε αυτά, να αναγκάζονται σε «γρήγορα» εξιτήρια για να μπει ο επόμενος.
  • Με το φόντο των πολεμικών κινδύνων από τους άδικους πολέμους των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών και την εμπλοκή της χώρας μας σε αυτούς.

Για όλα αυτά και πολλά περισσότερα που βιώνουμε καθημερινά...

ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ. ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΕΧΟΥΜΕ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ ΜΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟ ΖΩΝΤΑΝΕΜΑ ΤΟΥ, Η ΜΑΖΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΜΑΣ.

Αθήνα 11/6: Ανταπόκριση από την εκδήλωση της Ταξικής Πορείας

Πραγματοποιήθηκε στις 11/6 στην πλατεία Αυδή η εκδήλωση της Ταξική Πορείας με τίτλο "Αίμα των εργατών για τα κέρδη των αφεντικών. Τα «εργατικά ατυχήματα» είναι εγκλήματα της εργοδοσίας".

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ


 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΓΡΑΦΕΙΟΥ


Η Αγωνιστική Κίνηση Εθνικού Τυπογραφείου, στην οποία συμμετέχει και η Ταξική Πορεία, κατέγραψε σημαντική αύξηση ψήφων κατά τις εκλογές της Τετάρτης 10 Ιουνίου. Σε σύνολο 209 μελών του Συλλόγου Προσωπικού Εθνικού Τυπογραφείου ψήφισαν 176 εργαζόμενοι, ποσοστό συμμετοχής κοντά στο 85% και από αυτούς οι 106! στήριξαν το ενισχυμένο ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Κίνησης. Μια εξέλιξη που έδωσε στη συγκεκριμένη παράταξη, για δεύτερη συνεχή θητεία, την πλειοψηφία του Δ.Σ. και, μάλιστα αυτή τη φορά με 6 στις 9 έδρες, κατά 1 περισσότερες από τις προηγούμενες εκλογές.

Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα δείχνει την ικανοποίηση των εργαζομένων για την δράση του σωματείου τη τελευταία διετία, αλλά δημιουργεί και σοβαρές υποχρεώσεις και δεσμεύσεις για την επόμενη. Ειδικά σε μια χρονική συγκυρία που τα προβλήματα στους χώρους δουλειάς είναι οξυμένα. Με την αξιολόγηση και την συζήτηση περί άρσης της μονιμότητας ανοιχτές, τους μισθούς καθηλωμένους και τις διώξεις σε εξέλιξη, είναι στοίχημα να δημιουργηθούν και σε αυτό το σωματείο όροι αντίστασης και διεκδίκησης.

                                                                            Για το Δ.Σ. 2026 (2024)1

                                                                                        ΨΗΦΟΙ                 ΕΔΡΕΣ
Αγωνιστική Κίνηση
Εθνικού Τυπογραφείου                                   106 (81)              6 (5)

ΔΑΚΕ                                                                 36 (48)               2(3)
Ανεξάρτητη Φωνή του
Εθνικού Τυπογραφείου                                       21 (21)              1 (1)
Ανεξάρτητος Υποψήφιος2                                          11  (11)             -
Λευκά                                                                    2

ΣΥΝΟΛΟ                                                          176                    9
                                          

 1 Στις παρενθέσεις είναι τα αποτελέσματα του 2024

2  ο Ανεξάρτητος Υποψήφιος ήταν διαφορετικός τα έτη 2024 και 2026


Η κυβέρνηση ανακοινώνει ένταξη στα ΒΑΕ... Οι εργαζόμενοι γνωρίζουμε ότι τα δικαιώματά μας δεν χαρίζονται- κατακτιούνται!

 Στις 3 Ιουνίου ανακοινώθηκε επίσημα νομοθετική ρύθμιση του υπουργείου εργασίας που αφορά στην ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα νοσηλευτών, βοηθών νοσηλευτών, οδηγών και βοηθών ασθενοφόρων-διασωστών των νοσοκομείων, των κέντρων υγείας και του ΕΚΑΒ.

Η ρύθμιση αυτή είναι εμπαιγμός προς όλους τους υγειονομικούς. Είναι εμπαιγμός των κόπων που καταβάλουν καθημερινά για να περιθάλπουν το λαό. Εξ' αρχής, έχουν αποκλειστεί χιλιάδες νοσοκομειακοί, εργαζόμενοι υγειονομικοί, τραυματιοφορείς, καθαρίστριες, τεχνικοί, εργαζόμενοι στον ιματισμό, διοικητικοί, γιατροί, τεχνικοί εργαστηρίων κα. Χιλιάδες εργαζόμενοι που εργάζονται στο ίδιο ανθυγιεινό εργασιακό περιβάλλον. Η ένταξη στα ΒΑΕ κάποιων, και όχι το σύνολο των εργαζόμενων, αποτελεί κίνηση περαιτέρω διάσπασης του κλάδου. Τέτοιου τύπου ρυθμίσεις δεν εξασφαλίζουν τίποτα, ούτε για τους “ευνοούμενους”, ούτε για “ριγμένους”. Στην πραγματικότητα μόνο διχάζουν και διασπούν τους υγειονομικούς αναπαράγοντας αντιλήψεις για “'κάποιους” που δικαιούνται και “κάποιους” που δεν δικαιούνται ένα δικαίωμα που όφειλε να είναι καθολικό.

Νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ: Για την κινητοποίηση της 4/6 στην επίσκεψη Γεωργιάδη


ΕΣΕΙΣ ΤΙ ΚΑΝΑΤΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΕΣΤΑ ΤΟΥ ΑΔΩΝΙ;

Ούτε 24ωρο δεν πρόλαβε να περάσει και διακινήθηκε mail από το Σωματείο Εργαζομένων ΑΧΕΠΑ, με τίτλο «Εσύ πού ήσουν σήμερα;». 

Λίγο-πολύ, η ηγεσία του σωματείου κάνει κριτική (!) στους εργαζομένους για την απουσία τους από την κινητοποίηση.

Εμείς από πλευράς μας έχουμε να ρωτήσουμε τα εξής:

  • Τι έκανε το σωματείο για την προετοιμασία της κινητοποίησης;
  • Γιατί κοινοποίησε τη συγκέντρωση δύο μόλις μέρες πριν τον ερχομό του Άδωνι;
  • Γιατί δεν έχει καλέσει μία γενική συνέλευση τόσους μήνες; Τα θεωρούν λυμένα τα προβλήματα των εργαζόμενων; 
  • Γιατί δεν κάλεσε στάση εργασίας την ώρα της επίσκεψης ώστε να διευκολύνει τον κόσμο να συμμετάσχει;

Η ηγεσία του σωματείου, όπως φαίνεται, ήταν πολύ απασχολημένη να ζητήσει ευγενικά με επίσημο καλωσόρισμα και χειραψίες με τον υπουργό, 10 λεπτά χρόνου για να γνωστοποιήσει τα προβλήματα του νοσοκομείου. 

Άραγε δεν είναι γνωστά αυτά τα προβλήματα; Δεν τα γνωρίζει η κυβέρνηση που εφαρμόζει την πολιτική αυτή; Μάλιστα, η ηγεσία φρόντισε η συγκέντρωση να γίνει εκτός νοσοκομείου, μην τυχόν και υπάρξουν «φωνασκίες» και διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία του νοσοκομείου. Πλήρης συμμόρφωση στο κυβερνητικό αφήγημα και τους πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. 

Τετάρτη 10 Ιούνη: Απεργία των εργαζομένων στην έρευνα

Αγώνας όλων των εργαζομένων ενάντια στην αντεργατική πολιτική του συστήματος!

Το εργασιακό πεδίο στην έρευνα διαχρονικά χαρακτηρίζεται από τον μεγάλο ανταγωνισμό, τους χαμηλούς μισθούς και την ομηρία σε συμβάσεις έργου και ορισμένου χρόνου μικρής διάρκειας. Το καθεστώς αυτό δεν είναι τυχαίο, ούτε αφορά αποκλειστικά τον συγκεκριμένο κλάδο. Χρόνια τώρα παραμερίζονται πεδία και τομείς που δεν χαρακτηρίζονται άμεσα «κερδοφόρα» από το σύστημα. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, το φαινόμενο οξύνεται ειδικά στη χώρα μας, καθώς η εξάρτηση δεν αφήνει περιθώρια παρά να ευθυγραμμιστεί με τις απαιτήσεις των ιμπεριαλιστών-αφεντικών της και να εστιάσει σε δραστηριότητες που οδηγούν τους ίδιους τους εργαζόμενους να γίνουν θυσία στον βωμό του κέρδους.

Από την ακρίβεια μέχρι και τον αφανισμό ολόκληρων τμημάτων που πλέον δεν θεωρούνται «κερδοφόρα», οι εργαζόμενοι σε όλους τους κλάδους είναι τα πρώτα θύματα της νέας κατάστασης. Ακόμα και σε κλάδους όπως αυτός της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, έναν από τους λεγόμενους «κλάδους του μέλλοντος», τεχνολογικοί κολοσσοί απολύουν μαζικά εργαζόμενους στο όνομα της αναδιάταξης και της εστίασης σε διαφορετικά πεδία (βασικά την πολεμική βιομηχανία), ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν στο ανταγωνιστικό πεδίο που οι ίδιοι ανατροφοδοτούν. Είναι δεδομένο ότι το σύστημα αυτό θα χρησιμοποιήσει όλα τα μέσα που έχει διαθέσιμα για να αυτοσυντηρηθεί. Και δεν πρόκειται να «συγκινηθεί» από τις ρεφορμιστικές αυταπάτες για μια «καλύτερη λειτουργία» του ή μια «λελογισμένη» ανάπτυξή του.

Στο ίδιο πλαίσιο, το σύστημα δεν πρόκειται να παραδώσει έτσι απλά το εποικοδόμημά του, κομμάτι του οποίου αποτελεί η έρευνα. Κάτω από αυτό το πλαίσιο, δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη. Από τη στροφή στην πολεμική βιομηχανία, μέχρι και την απαξίωση των ανθρωπιστικών επιστημών, είναι προφανές ότι μέσα σε αυτό το σύστημα η έρευνα, ως τέτοια, δεν έχει καμία σχέση με το αφήγημα της «επέκτασης της γνώσης» ή οποιασδήποτε άλλης λογικής που την τοποθετεί σε έναν «ιδεολογικό αιθέρα», σαν να είναι ανεξάρτητη από τον υπόλοιπο κόσμο. Αντιθέτως, πρόκειται για ένα από τα μέσα που πρωταγωνιστούν στον αγώνα της κυριαρχίας κάθε ιμπεριαλιστικής δύναμης έναντι των άλλων. Συνεπώς, οι «παράπλευρες απώλειες» της έρευνας και οι «κακές» εφαρμογές της, δεν αποτελούν το αποτέλεσμα μιας κατάστασης, η οποία έχει κατά τ' άλλα θετικό αντίκρισμα στην ανθρωπότητα.

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Η ΠΟΕ ΟΤΑ σε ημέρα απεργίας καλεί σε συγκεντρώσεις στα…δημαρχεία!!


 

Απίστευτο! μετά από 2 μήνες όπου …σέρνεται από συνάντηση σε συνάντηση με τον υπουργό και ενώ χιλιάδες συμβασιούχοι στους δήμους αγωνιούν για τη δουλειά τους, η ΠΟΕ ΟΤΑ αποφάσισε, αναγκάστηκε καλύτερα, να προκηρύξει 24ωρη απεργία στις 12 Ιουνίου και δεν καλεί καν σε κεντρική απεργιακή συγκέντρωση, αλλά σε ξεχωριστές συγκεντρώσεις έξω από τα δημαρχεία!!

Δεν φτάνει ο εμπαιγμός των εργαζομένων όλον αυτό τον καιρό με τις δεκάδες «εποικοδομητικές» προτάσεις, από νομοθετικές ρυθμίσεις έως μοριοδότηση σε προκήρυξη, τώρα διασπά και τις συγκεντρώσεις. Υπονομεύει ανοιχτά την όποια προσπάθεια των εργαζομένων να ασκήσουν πίεση στην κυβέρνηση και να νικήσουν. Φαίνεται ότι για την ηγεσία της ΠΟΕ ΟΤΑ οι χιλιάδες εργαζόμενοι που βγήκαν στους δρόμους στις 24 Απριλίου είναι μόνο …πρόβλημα!!

Αυτή η κίνηση κάνει ακόμα πιο επιτακτική την ανάγκη οι εργαζόμενοι να βρεθούν μαζικά στους δρόμους εκείνη την ημέρα. Για να σπάσουν την απογοήτευση και να απαιτήσουν το μόνο δίκαιο αίτημα: την μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ: ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ 12 ΙΟΥΝΙΟΥ ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ!

 Όλοι στις συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα!

Μόνος δρόμος για νίκη ο αγώνας και όχι οι νομοθετικές προτάσεις!

Η κοροϊδία της ηγεσίας της ΠΟΕ ΟΤΑ, παρέα με τον εμπαιγμό της Κυβέρνησης, δεν έχουν τέλος για χιλιάδες συμβασιούχους των δομών και όχι μόνο. Όσες ανακοινώσεις και να βγάλουν, προετοιμάζουν απολύσεις και πετάνε το τυράκι της αυξημένης μοριοδότησης για τις όποιες θέσεις υπάρξουν. Ας μην έχουμε καμία αυταπάτη! Το έργο το έχουμε δει ξανά το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, μόνο που πλέον τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα, γιατί η επίθεση έχει προχωρήσει κι άλλο απέναντι στο δικαίωμα μας για μόνιμη και σταθερή δουλειά.

Τι θέλουν να πετύχουν η Κυβέρνηση, η ΕΕ και το Κεφάλαιο;

Θέλουν να καταλάβουμε πλέον πως αυτό το δικαίωμα που κερδήθηκε μόνο με τους αγώνες των εργαζομένων, πάει περίπατο. Ακόμα και οι ‘δεσμεύσεις’ του Υπουργείου στην ξεπουλημένη συνδικαλιστική μας ηγεσία για μόνιμες θέσεις με την αυξημένη μοριοδότηση αποδεικνύει πως θα μείνει κόσμος στον δρόμο. Ετοιμάζονται να δώσουν ταυτόχρονο χτύπημα και στους εργαζόμενους ΟΤΑ, αλλά και σε χιλιάδες λαϊκές οικογένειες που θα αναγκαστούν να αναζητήσουν υπηρεσίες σε ιδιωτικές δομές, βάζοντας βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Συνέλευση με απρόοπτα και "guest" στο Νοσοκομείο Ξάνθης

Η έκτακτη Γενική Συνέλευση του Σωματείου Εργαζομένων του Νοσοκομείου Ξάνθης με κύριο θέμα την έλλειψη προσωπικού, προγραμματίστηκε για τις 5 Ιουνίου στις 12:30. 

Στις 12:00 ξεκίνησε η πανελλαδική στάση εργασίας των τραυματιοφορέων, των μαιών και των εργαζομένων στα διαγνωστικά εργαστήρια λόγω της μη συμπερίληψής τους στο προσχέδιο της κυβέρνησης για ένταξη στα ΒΑΕ, στάση εργασίας η οποία αποφασίστηκε από τα πανελλαδικά όργανά τους μόλις την προηγούμενη μέρα, 4 Ιουνίου…!

Στις 12:30 αφίχθη αιφνιδιαστικά στο Νοσοκομείο Ξάνθης ο υπουργός Υγείας Γεωργιάδης…!

Η διαχείριση των απρόοπτων έγινε ώστε να μην τιναχτεί στον αέρα η ευκαιρία για μια ουσιαστική διαδικασία συνέλευσης.

Αποτελέσματα εκλογών στο σωματείο Επισιτισμού – Τουρισμού Ιωαννίνων

Οι εκλογές ήρθαν σε μια περίοδο που τα προβλήματα για τους εργαζόμενους του κλάδου οξύνονται συνεχώς. Η τουριστική «ανάπτυξη» της πόλης για τους εργοδότες μεταφράζεται σε μεγαλύτερα κέρδη, ενώ για τους εργαζόμενους σε μεγαλύτερη εκμετάλλευση και χειρότερους όρους δουλειάς. Το σωματείο, το οποίο ελέγχεται από τις δυνάμεις και τη γραμμή της ΔΑΣ,  παραμένει μακριά και έξω από τα ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους. Ενδεικτικό αυτής της κατάστασης είναι η έλλειψη διαδικασιών όλο το προηγούμενο διάστημα, η χαμηλής μαζικότητας εκλογοαπολογιστική συνέλευση και η διεξαγωγή εκλογών την περίοδο της σεζόν και σε μέρες «τριήμερου». Στοιχείο αυτής της κατάστασης είναι και η χαμηλότερη συμμετοχή στις εκλογές.

Κόντρα σε αυτό, η ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ, με παρεμβάσεις σε χώρους δουλειάς πριν και κατά τη διάρκεια των εκλογών, προσπάθησε να αναδείξει την αναγκαιότητα ενίσχυσης της γραμμής της οργάνωσης, της αντίστασης και της διεκδίκησης των εργαζόμενων. Μιας γραμμής που βλέπει τον κάθε εργαζόμενο ως κομμάτι της απάντησης που θα βάλει φρένο στην επιθεση του συστήματος και θα διεκδικεί δουλειά και ζωή με δικαιώματα.

Αποτελέσματα:



Ακούστε το podcast ενόψει της ανοιχτής εκδήλωσης της Ταξικής Πορείας την Πέμπτη 11/6, στις 7:00μμ, στην πλατεία Αυδή (Μεταξουργείο)

 

ΕΛΤΑ ΠΑΤΡΑΣ: ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΕΧΤΟΥΝ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ


Το κεντρικό κτίριο των ΕΛΤΑ στην Πάτρα συνεχίζει να λειτουργεί παρά τις καταγγελίες για την επικινδυνότητα του από τα καρκινογόνα υλικά που περιέχει η κατασκευή τού. Αυτές οι συνθήκες ήρθαν ξανά στην επικαιρότητα έπειτα από την αγωγή που κατέθεσε η απολυμένη μηχανικός της υπηρεσίας Αθηνά Σουλγέρη κατά της διοίκησης των ΕΛΤΑ Πάτρας. Πρόκειται για μια εξοργιστική εξέλιξη που αφορά την υγεία των εργαζομένων στο συγκεκριμένο κτίριο αλλά και την προσπάθεια εκφοβισμού τους όταν αυτοί καταγγέλλουν τις άθλιες συνθήκες εργασίας.



Η μηχανικός Α.Σ. , υπεύθυνη για τα έργα αποκατάστασης του κτιρίου, έχασε την δουλειά της γιατί αποκάλυψε την εγκληματική αδιαφορία των διοικήσεων των ΕΛΤΑ στην Πάτρα. Τα καρκινογόνα υλικά αμιάντου, που δεν έχουν απομακρυνθεί μέχρι και σήμερα, έχουν προκαλέσει σειρά αναπνευστικών προβλημάτων στους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ με πάνω από 14 να έχουν χάσει την ζωή τους από καρκίνο του πνεύμονα. Όσοι εργάζονται στο κεντρικό κτίριο της οδού Ζαΐμη βρίσκονται εκτεθειμένοι στον κίνδυνο και μαζί τους ο λαός που το επισκέπτεται καθημερινά. Αυτή η υγειονομική βόμβα βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, δίπλα σε σχολεία, απειλώντας την υγεία χιλιάδων ανθρώπων.

Ο αγώνας ενάντια στις απολύσεις των συμβασιούχων στο υπουργείο Πολιτισμού πρέπει να συνεχιστεί!

  Στις 31 Μαΐου έληξε το 20% των συμβάσεων όσων εργάζονταν ως εργάτες και αρχαιολόγοι για το υπουργείο Πολιτισμού με τη χρηματοδότηση του Ταμείου Ανάκαμψης. Οι υπόλοιποι πήραν παράταση ενός μήνα, μέχρι την οριστική λήξη όλων των συμβάσεων, όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου, μετά από συγκέντρωση διαμαρτυρίας που οργάνωσε το Σωματείο Έκτακτου Προσωπικού ΥΠ.ΠΟ. την Τετάρτη 3/6. Μετά από πίεση των εργαζόμενων, πραγματοποιήθηκε πορεία μέχρι το Αρχαιολογικό Μουσείο.

Η Ταξική Πορεία, εδώ κι έναν μήνα παρεμβαίνει καθημερινά, με την ανακοίνωσή της, σε εργοτάξια, υπηρεσίες και μουσεία της περιοχής της Κορινθίας, θέλοντας να αναδείξει και να συμβάλει στον αγώνα για μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους, για μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων, για να σταματήσει η ομηρία εκατοντάδων εργαζόμενων, που σχεδιάζεται να συνεχιστεί με ακόμα χειρότερους όρους με τη διαμεσολάβηση διάφορων εργολάβων το επόμενο διάστημα.

Οι παρεμβάσεις ανέδειξαν επίσης την απροθυμία των σωματείων της περιοχής να στηρίξουν έμπρακτα  και πραγματικά τον αγώνα των συμβασιούχων. Ακόμα και σε επίπεδο ανακοίνωσης, μόνο η Α' ΕΛΜΕ Κορινθίας έβγαλε. Οι παρεμβάσεις, αλλά και οι παραστάσεις διαμαρτυρίας στη διοίκηση της Αρχαιολογίας Κορινθίας, θα συνεχιστούν το επόμενο διάστημα.


Νίκη στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων της Concentrix!

Νίκη στον δίκαιο αγώνα των εργαζομένων της Concentrix

Την ώρα που κυβερνήσεις, αντιπολιτεύσεις, ακόμα και δυνάμεις που ανήκουν στον «προοδευτικό» χώρο, πανηγυρίζουν την πρόοδο της τεχνολογίας και το τι αυτό σημαίνει για τις συνθήκες εργασίας των εργαζομένων, στην πραγματική ζωή η δουλειά γίνεται πιο εντατική, έρχονται κύματα απολύσεων και πολλά άλλα. Οι υπάλληλοι της Concentrix βρίσκονται αντιμέτωποι με την εργοδοτική αυθαιρεσία, υποχρεώνονται διαρκώς να δουλεύουν υπερωρίες, να βγάζουν δουλειά δυσανάλογη του προσωπικού, να πιέζονται ακόμα περισσότερο κάτω από τις νέες απαιτήσεις και τους ακόμη πιο εντατικούς ρυθμούς.

Σε αυτό το πλαίσιο, το επιχειρησιακό σωματείο εργαζομένων Webhelp-Concentrix κάλεσε, στις 3 και 4 Ιουνίου, σε δύο τετράωρες στάσεις εργασίας, ώστε να ικανοποιηθούν τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων για αυξήσεις στους μισθούς, προσλήψεις, σταθερό και έγκαιρο προγραμματισμό των βαρδιών, χορήγηση όλων των αδειών χωρίς εμπόδια και τερματισμό των αναγκαστικών υπερωριών.

Η εργοδοσία δεν άφησε αναπάντητη την προσπάθεια των εργαζομένων και αμέσως τους έσυρε στα δικαστήρια με σκοπό να βγουν «παράνομες» οι κινητοποιήσεις τους.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να κάνουν πίσω στα εμπόδια που τους θέτει η εργοδοσία. Είναι οι ίδιοι πάνω στις πλάτες των οποίων βασίζεται όλη η παραγωγή. Έχουν τη δυνατότητα και πρέπει να διεκδικήσουν αγωνιστικά τα δίκαια αιτήματά τους. Με συνελεύσεις και απεργιακές αποφάσεις, να υπερασπιστούν το δικαίωμά τους σε δουλειά με ανθρώπινους και αξιοπρεπείς όρους. Να αναδείξουν το ζήτημα στον κλάδο και σε όλους τους εργαζόμενους και τον λαό, που αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα από την ίδια αντεργατική πολιτική. Μόνο μέσα από τον μαζικό αγώνα και την αλληλεγγύη μπορούν να κατακτήσουμε τα δικαιώματά μας!

Κυριακή 7 Ιουνίου (17:00), Πλατεία Κουμουνδούρου: Γλέντι Οικονομικής Ενίσχυσης για τον Αγώνα ενάντια στις Διώξεις και τους Διωκόμενους Αγωνιστές

Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Ενάντια στις Συνδικαλιστικές Διώξεις και Απολύσεις διοργανώνει και σας προσκαλεί σε ΓΛΕΝΤI OIKONOMIΚΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ για τον ΑΓΩΝΑ ΕΝΑΝΤΙΑ στις ΔΙΩΞΕΙΣ και τους ΔΙΩΚΟΜΕΝΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ.

Το γλέντι ανοίγει με λαϊκό πρόγραμμα και συνεχίζει με τους «Ζευκαλήδες».

ΚΑΜΙΑ ΑΥΤΑΠΑΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΩΝ, ΤΩΝ ΔΗΜΑΡΧΩΝ, ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΟΜΟΘΕΤΩΝ

ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΤΩΡΑ! 

Έχουν περάσει 2 μήνες από τα δημοσιεύματα περί κατάργησης των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και περάσματος των voucher στον κρατικό προϋπολογισμό. Μια εξέλιξη που κινητοποίησε, στις 24 Απριλίου, χιλιάδες εργαζόμενους στις κοινωνικές δομές των δήμων, που αντιλήφθηκαν γρήγορα ότι θα μείνουν άνεργοι ή στην καλύτερη περίπτωση με 8μηνές ή 11μηνες συμβάσεις. Μια εξέλιξη που θορύβησε, επίσης, χιλιάδες λαϊκές οικογένειες που θα αναγκαστούν να αναζητήσουν υπηρεσίες σε ιδιωτικές δομές, βάζοντας βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Από την ίδια την ημέρα όμως της απεργίας, η ηγεσία της ΠΟΕ-ΟΤΑ φρόντισε να την κλείσει. Βάφτισε επιτυχία την συνάντηση με τον υπουργό παρόλο που η κυβέρνηση δεν δεσμεύτηκε σε καμία φάση για απόσυρση της σχετικής τροπολογίας και αποδέχθηκε τη συζήτηση από μηδενική βάση, χωρίς να αναγνωρίζει το κεκτημένο δικαίωμα των συμβασιούχων στη δουλειά ως την μοναδική βάση συζήτησης.

Αθήνα : Ανταπόκριση από τη συγκέντρωση στα Notos ενάντια στις απολύσεις.

Πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση, έξω από το πολυκατάστημα Notos στην Ομόνοια, από την Ταξική Πορεία την Τρίτη 2/6. Στη συγκέντρωση μοιράστηκε η προκήρυξη της Ταξικής Πορείας που κατήγγειλε τις απολύσεις που πρόκειται να γίνουν με βάση ότι η εταιρεία κλείνει το κατάστημα στην Αιόλου. Με πανό και με ανακοινώσεις από τη ντουντούκα αναδείχθηκαν οι πάνω από 200 απολύσεις που δρομολογούνται καθώς και οι συνθήκες εργασίας με αποκορύφωμα τους 14 χρόνια τώρα καθηλωμένους μισθούς.

ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟ Γ.Ν. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ

 ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΩΤΗΡΕΣ

ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΜΑΣ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ
ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ

Ζούμε σε εποχή αποσυγκρότησης του εργατικού κινήματος, τόσο στη χώρα μας όσο και διεθνώς, με αποτέλεσμα το ένα αντεργατικό μέτρο να διαδέχεται το άλλο. Ζούμε όμως και στην εποχή που οι εργαζόμενοι καταλαβαίνουμε ότι πρέπει να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να παλέψουμε για να ζήσουμε με αξιοπρέπεια. Βλέπουμε ότι δεν υπάρχουν εύκολοι δρόμοι, παρατάξεις που θα τους αναθέσουμε τη σωτηρία μας κι εμείς απλώς θα περιμένουμε. Όσα κερδήθηκαν μέσα από σκληρούς αγώνες και χάθηκαν επειδή σταματήσαμε να αγωνιζόμαστε, δεν θα μας επιστρέψουν σαν «παροχή» από καμιά κυβέρνηση. Γιατί καμιά κυβέρνηση, στο σύστημα που ζούμε, δεν εκπροσωπεί τα δικά μας συμφέροντα.
 
Η ένταξη στα ΒΑΕ, που υποσχέθηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός το 2020 και από τότε συνεχώς παραπέμπεται στις καλένδες, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα. Ένα παράδειγμα που δείχνει ότι αν δεν αγωνιστούμε μαζικά κι οργανωμένα, οι υποσχέσεις θα μένουν υποσχέσεις αιωνίως. Εξάλλου ο χαρακτηρισμός του χώρου του νοσοκομείου ως ανθυγιεινού, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για όλους τους εργαζόμενους, δηλαδή λιγότερες ώρες και λιγότερα χρόνια δουλειάς, μέτρα προστασίας, καλύτερους μισθούς, καλύτερες συντάξεις, καμιά σχέση δεν έχει με τις περίφημες εξαγγελίες, που παραμένουν αόριστες. Το να πληρώνεις περισσότερες εισφορές κι όταν βγεις στη σύνταξη να παίρνεις λιγότερα από όσα θα έπαιρνες αν δεν ήσουν στα ΒΑΕ, δεν είναι λύση. 

Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης : Παρασκευή 5/6/2026 12:30 - ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ για την ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Την Πέμπτη 28 Μαΐου συνεδρίασε το Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων , μετά από πρόσκληση της Ταξικής Πορείας, με θέμα «Έλλειψη Προσωπικού». Στη συνεδρίαση παραβρέθηκαν τα 5 από τα 7 μέλη του Δ.Σ. και συμμετείχαν – παρακολούθησαν τρεις εργαζόμενοι. Κατά τη συνεδρίαση αναδείχθηκε ως κυρίαρχο το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες του νοσοκομείου και η απουσία πρόνοιας – σχεδιασμού -κινήσεων από τη διοίκηση ώστε να αναστραφεί η οριακή κατάσταση. Καταδείχθηκαν με εμφατικό τρόπο οι συνέπειες που προκαλεί η έλλειψη προσωπικού, οι οποίες διαμορφώνουν ένα αντεργατικό περιβάλλον και ουσιαστική στέρηση δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους. Συστηματική αδυναμία χορήγησης των νόμιμων αδειών, εντατικοποίηση της εργασίας με πολλαπλά καθήκοντα να εκτελούνται από αναντίστοιχα μικρό αριθμό εργαζομένων, εργασιακή εξουθένωση λόγω φόρτου εργασίας, διακοπή ρεπό και συνεχόμενες μονοβάρδιες. Οι άδειες μητρότητας – ανατροφής τέκνου καθώς και οι μακροχρόνιες αναρρωτικές άδειες δεν αντικαθίστανται ποτέ με αναπλήρωση προσωπικού αλλά απαιτείται η συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας χωρίς τροποποίηση των καθηκόντων.

ΧΑΝΙΑ | ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΤΗΣ ΝΕΚΡΟΣ ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΑΙΜΑ ΕΡΓΑΤΩΝ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ

69 χρόνος αλλοδαπός εργάτης νεκρός μετά από πτώση από μεγάλο ύψος σε υπό ανακαίνιση καταστήματος supermarket στη περιοχή των Αγ. Αποστολών. Το «ατύχημα» συνέβη στις 17:30 το απόγευμα της Δευτέρας, με τον 69 χρόνο να καταλήγει στη ΜΕΘ του νοσοκομείου Χανίων και να χάνει τη ζωή του τελικά σήμερα το πρωί.


Η ηλικία του νεκρού εργάτη, η ώρα εργασίας, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφαλείας αποδεικνύουν ότι πρόκειται για ένα ακόμη εργοδοτικό έγκλημα. Άλλη μια δολοφονία στο κυνήγι της επιβίωσης με πενιχρά μεροκάματα και ακρίβεια που τσακίζει. Άλλη μια δολοφονία στο βωμό του κέρδους και των ασφυκτικών χρονοδιαγραμμάτων των έργων. Η «ανάπτυξή» τους είναι βαμμένη στο αίμα των εργατών.