Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Ανταπόκριση 24/6: Απεργιακές συγκεντρώσεις των κλαδικών σωματείων στην Αθήνα


Την Τετάρτη 24/06 πραγματοποιήθηκε η  πανελλαδική απεργία στον κλάδο της κατασκευής και της μελέτης στην Αθήνα. Η απεργία κηρύχθηκε από το Συνδικάτο Οικοδόμων, από το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών και από το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων. Στην απεργία συμμετείχε επίσης το Σωματείο Εργαζομένων στο Ελληνικό, το οποίο είχε κηρύξει 48ωρη απεργία στο εργοτάξιο του Ελληνικού. Την ίδια ημέρα σε κλαδικές απεργίες και συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας καλούσαν η ομοσπονδία και το συνδικάτο Αττικής γάλακτος, τροφίμων και ποτών καθώς και το συνδικάτο επισιτισμού τουρισμού.


Θεωρώντας δεδομένο πως η πραγματοποίηση και επιτυχία μιας κλαδικής απεργίας είναι μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική υπόθεση για κάθε κλάδο, χωρίς να επιδιώκουμε να απαξιώσουμε την σημαντική απεργιακή μάχη που έδωσαν κάποιες δεκάδες ή και εκατοντάδες συνάδελφοι των διάφορων κλάδων που συμμετείχαν σε αυτήν, θα λέγαμε πως η μαζικότητα και η συμμετοχή ήταν τουλάχιστον  κατώτερη των περιστάσεων.  

Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Απεργία των εργαζομένων στον ΕΟΠΑΕ στις 26 Ιούνη

Διεκδικούμε ζωή και δουλειά με δικαιώματα! 

Όχι στη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν απεξάρτησης! 

Να μην περάσει η τρομοκρατία!

Συγκεντρώσεις: 11.00 π.μ. στα κεντρικά γραφεία του ΕΟΠΑΕ (Αβέρωφ 21, Αθήνα) και 12.00 π.μ. στο Υπουργείο Υγείας (Αριστοτέλους 17, Αθήνα)

Χίλιους λόγους για να απεργήσουν έχουν οι εργαζόμενοι στον ΕΟΠΑΕ, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τη διάλυση των εργασιακών τους δικαιωμάτων και με μια άνευ προηγουμένου προσπάθεια τρομοκράτησης και συκοφάντησης. Οι εκδικητικές μετακινήσεις, οι αναφορές και οι πειθαρχικές διώξεις βρίσκονται στην ημερήσια διάταξη της διοίκησης και των εκάστοτε διευθύνσεων των προγραμμάτων, προκειμένου να προωθείται ανενόχλητα η πολιτική διάλυσης των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Μια σειρά από ειδικότητες καλούνται να αναλάβουν, σε πολλές περιπτώσεις, χρέη προσωπικού φύλαξης και διαφόρων ειδών αλλότρια καθήκοντα (πρακτικές που θυμίζουν σκοτεινές περιόδους προηγούμενων δεκαετιών για την ψυχική υγεία), ενώ οποιαδήποτε διαφωνία στα παραπάνω αντιμετωπίζεται με αυταρχισμό και απειλές για αναφορές για παράβαση καθηκόντων. Η υπογραφή της υποτιθέμενης Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας - στα κρυφά από τους εργαζόμενους και από συνδικαλιστικούς φορείς- αφήνει εκτός εκατοντάδες εργαζόμενους που απασχολούνται με καθεστώς Δελτίου Παροχής Υπηρεσιών, χωρίς να κατοχυρώνει μισθούς, άδειες, ωράριο, επιδόματα. Την ίδια στιγμή αμφισβητούνται εργασιακά δικαιώματα που ήταν κατοχυρωμένα πριν την ίδρυση του ΕΟΠΑΕ για εργαζόμενους του πρώην ΚΕΘΕΑ, ΟΚΑΝΑ κλπ.

Νοσοκομείο Ξάνθης: Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

Απολογισμός της κίνησης για την έλλειψη προσωπικού

Στις 16 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε η Στάση Εργασίας των εργαζομένων του Νοσοκομείου Ξάνθης, σύμφωνα με την απόφαση που πάρθηκε από τη Γενική Συνέλευση που προηγήθηκε (5-6-2026).

Στη συνέλευση φτάσαμε ύστερα από πρότασή μας, η οποία ψηφίστηκε από το Δ.Σ. του σωματείου εργαζομένων το οποίο συγκαλέσαμε σε συνεδρίαση στις 28 Μαΐου. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν η έλλειψη προσωπικού, ενώ ολοκληρωμένη η πρότασή μας περιλάμβανε: 

  • Συνέλευση με πρόταση για Στάση Εργασίας
  • Δελτίο Τύπου του Σωματείου με ενημέρωση και κάλεσμα στον κόσμο της πόλης σε συγκεκριμένη ώρα για συγκέντρωση στήριξης των εργαζομένων την ημέρα της στάσης εργασίας. 
  • Πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στα τοπικά ΜΜΕ. 
  • Πραγματοποίηση από Σεπτέμβρη μεγάλης συγκέντρωσης στο κέντρο της πόλης ώστε να αποτελέσει το ζήτημα του νοσοκομείου κεντρικό γεγονός.

Στη συνέλευση του σωματείου ψηφίστηκε από το σώμα η παραπάνω πρόταση όπως τη διατυπώσαμε, ενημερώνοντας ότι τα υπόλοιπα μέλη του σωματείου είναι σύμφωνα και ορίστηκε ημερομηνία για την πραγματοποίησή της. Στη συνέχεια, στο ίδιο σώμα, τέθηκε η παρακάτω πρόταση, η οποία υπερψηφίστηκε επίσης:

  • Δημιουργία Επιτροπής Αγώνα για την ενίσχυση της διοργάνωσης.

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Συνέντευξη με εργαζόμενη στα Νότος.

 Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα Νότος. Η Ταξική Πορεία πήρε συνέντευξη από εργαζόμενη στα Νότος από το κατάστημα στην Αιόλου στην Αθήνα, το οποίο η εταιρία έχει ανακοινώσει ότι κλείνει. Υπενθυμίζουμε ότι το συγκεκριμένο κατάστημα κλείνει από την εταιρία και οι εκατοντάδες εργαζόμενοι βρίσκονται στον αέρα για αυτό και έχουν προχωρήσει σε  κινητοποιήσεις. 

 


1. Ποια είναι η απόφαση της εργοδοσίας σε σχέση με το κατάστημα και ποιες είναι οι συνέπειες
αυτής της απόφασης για τους εργαζόμενους;

 
Η απόφαση της εργοδοσίας είναι να κλείσει οριστικά το πολυκατάστημα Notos της Αθήνας
οριστικά στις 31 Αυγούστου για το κοινό και 15 Σεπτεμβρίου για τους 180 εργαζόμενους οι οποίοι
θα απολυθούν εκτός από 33 που θέλουν να συνεχίσουν σε κάποιο άλλο κατάστημα.

Γιάννενα: Εκλογές στον Σύλλογο Εργαζομένων ΓΝΙ «ΧΑΤΖΗΚΩΣΤΑ» στις 24/6

ΣΩΜΑΤΕΙΟ - ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΛΗΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

ΣΤΙΣ 24/6 ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ – ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ ΤΑΞΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ

Την Τετάρτη στις 24 Ιούνη ψηφίζουμε στο Σύλλογό μας για νέο ΔΣ.

Συμμετέχουμε και ψηφίζουμε για το ΤΙ ΣΥΛΛΟΓΟ ΘΕΛΟΥΜΕ. Γιατί οι εργαζόμενοι ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ, ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΜΑΣ.

Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ Η ΜΑΖΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΜΟΝΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΣΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΣΤΗΝ ΙΣΗ ΠΛΗΡΗ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ.

  • Αυτήν την οργάνωση έχουμε ανάγκη οι εργαζόμενοι για να υπερασπιστούμε το δικαίωμά μας στις καλοκαιρινές άδειες που κόβει η διοίκηση.
  • Αυτήν τη μαζική αντίσταση έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την απειλούμενη συγχώνευση των πόστων των παρασκευαστών στα εργαστήρια που είναι το νέο επεισόδιο της υποστελέχωσης που βιώνουμε σε όλα τα τμήματα.
  • Αυτή την προοπτική της πάλης μας έχουμε ανάγκη για να απαντήσουμε την κοροϊδία που τρώμε για δεκαετίες μέσα στα μούτρα μας για τα ΒΑΕ από κυβερνήσεις και συνδικαλιστικές ηγεσίες.
  • Σε αυτή την κατεύθυνση θα βρούμε τις απαντήσεις στα προβλήματά μας. Του μισθού, των όρων δουλειάς, της στελέχωσης, της ποιότητας της περίθαλψης, των πολεμικών κινδύνων. 

Στάσεις εργασίας των εργαζομένων στην Skroutz Last Mile

ΝΙΚΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ SKROUTZ LAST MILE

Το Σωματείο Εργαζομένων Skroutz Last Mile έχει προκηρύξει το τελευταίο διάστημα διαδοχικές στάσεις εργασίας σε όλες τις αποθήκες, διεκδικώντας την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις και δικαιώματα.

Οι εργαζόμενοι διεκδικούν αυξήσεις στους μισθούς, ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά για αποθήκη και οδηγούς, πληρωμή επιδόματος γάμου και αλλαγή ειδικότητας από διανομείς σε οδηγούς. Θέτουν επίσης συγκεκριμένο ζήτημα για την προστασία της ασφάλειάς τους, με ειδική αναφορά στην αποθήκη του Μενιδίου.

Οι συνθήκες για τους εργαζομένους στην SLM γίνονται όλο και πιο απαράδεκτες. Μισθοί πείνας, ελαστικές σχέσεις εργασίας, εντατικοποίηση, εργοδοτική τρομοκρατία (με τα «μηνύματα συμμόρφωσης» να στέλνονται μαζικά στους οδηγούς), και συνεχής αγώνας δρόμου για να πιαστεί από τους οδηγούς το πολυπόθητο μπόνους. Ένα μπόνους που χρησιμοποιείται από την εργοδοσία σαν τυράκι, δήθεν δίνοντας τη «δυνατότητα» στον οδηγό να αυξήσει την αμοιβή του αν είναι πιο «αποδοτικός», με αποτέλεσμα το φόρτωμα στην αποθήκη και οι παραδόσεις στον δρόμο να γίνονται βιαστικά, υπό πίεση και με τον κίνδυνο ατυχημάτων να αυξάνεται ακόμα περισσότερο.

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026

24/6 ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

Διεκδικούμε δουλειά και ζωή με δικαιώματα!

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ

 

Αθήνα 11:00πμ, πλατεία Κάνιγγος

Θεσσαλονίκη 10:30πμ, ΕΦΚΑ(Πλ Αριστοτέλους)

Γιάννενα 10:00πμ, Εργατικό Κέντρο


Ο κλάδος της κατασκευής έχει πάρει το τραγικό προβάδισμα στη λίστα των εργοδοτικών εγκλημάτων. Κάθε χρόνο σημειώνεται νέο θλιβερό ρεκόρ νεκρών στους χώρους δουλειάς, με την εργοδοσία και το κεφάλαιο να μετατρέπει τους χώρους δουλειάς σε καθημερινές «Βιολάντες». Δεν είναι εργατικά «ατυχήματα». Είναι η σύγχρονη εργασιακή βαρβαρότητα του 13ωρου, του 6ήμερου, της εντατικοποίησης και της πίεσης των χρονοδιαγραμμάτων για να βγουν οι νέοι «εθνικοί στόχοι», είναι τα μεροκάματα της εξαθλίωσης και η αδιαφορία της εργοδοσίας για την κάλυψη στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας και υγείας. Πολύ περισσότερο, δεν είναι «ατομική ευθύνη» του εργαζόμενου, αλλά αδιαφορία για την ανθρώπινη ζωή από την πλευρά του κεφαλαίου και της εργοδοσίας, μπροστά στη διατήρηση και την αύξηση των κερδών τους.

ΤΕΤΑΡΤΗ 24/6: 24ωρη ΑΠΕΡΓΙΑ στον κλάδο ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ- ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ




ΑΘΗΝΑ: 11.00 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑΝΝΕΝΑ! 10.00 ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

Η ΟΡΓΗ ΚΑΙ Η ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΓΩΝΑΣ!

Συνάδελφοι,
είμαστε εμείς που κινούμε την τουριστική οικονομία της πόλης, από τα ξενοδοχεία τα εστιατόρια τα μικρά μαγαζιά και τα delivery. Πάνω στον ιδρώτα μας πατάει η κερδοφορία τους. Πάνω στα σπαστά και εξαντλητικά ωράρια. Πάνω στα 10ωρα και 12ωρα ''αφού τώρα έχει δουλειά τι να κάνουμε''. Πάνω στα δύο και τρία πόστα που καλύπτουμε «γιατί δεν έχει και πολλή δουλειά, τι να πάρω άτομο» Πάνω στην εντατικοποίηση της δουλειάς, με το διάλειμμα να θεωρείται πολυτέλεια. Με δώρα και άδειες κουτσουρεμένα αφού «εντάξει έχει και καλά πουρμπουάρ εδώ». Με αποτέλεσμα τα εγκλήματα της εργοδοσίας να διαδέχονται το ένα το άλλο. Ένας νεκρός εργαζόμενος κάθε μέρα, αλλά «εντάξει μωρέ πέρασε κι αυτός το stop».

Αυτή την πραγματικότητα έχουν διαμορφώσει η εργοδοσία και το κεφάλαιο με την επίθεσή τους. Αυτήν εξυπηρετούν και νομοθετούν οι κυβερνήσεις τους με απανωτούς αντεργατικούς νόμους που τσακίζουν τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις και αυξάνουν την κερδοφορία τους.