Την Τετάρτη 24/06 πραγματοποιήθηκε η πανελλαδική απεργία στον κλάδο της κατασκευής
και της μελέτης στην Αθήνα. Η απεργία κηρύχθηκε από το Συνδικάτο Οικοδόμων, από
το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών και από το Συνδικάτο Ηλεκτρολόγων. Στην απεργία
συμμετείχε επίσης το Σωματείο Εργαζομένων στο Ελληνικό, το οποίο είχε κηρύξει
48ωρη απεργία στο εργοτάξιο του Ελληνικού. Την ίδια ημέρα σε κλαδικές απεργίες
και συγκεντρώσεις στο κέντρο της Αθήνας καλούσαν η ομοσπονδία και το συνδικάτο Αττικής
γάλακτος, τροφίμων και ποτών καθώς και το συνδικάτο επισιτισμού τουρισμού.
Θεωρώντας δεδομένο πως η πραγματοποίηση και επιτυχία μιας κλαδικής απεργίας είναι μια δύσκολη και ιδιαίτερα απαιτητική υπόθεση για κάθε κλάδο, χωρίς να επιδιώκουμε να απαξιώσουμε την σημαντική απεργιακή μάχη που έδωσαν κάποιες δεκάδες ή και εκατοντάδες συνάδελφοι των διάφορων κλάδων που συμμετείχαν σε αυτήν, θα λέγαμε πως η μαζικότητα και η συμμετοχή ήταν τουλάχιστον κατώτερη των περιστάσεων.
Για ακόμη μια φορά οι ηγεσίες των κλάδων (ΠΑΜΕ-
ΚΚΕ), ήδη από τα καλέσματα, έθεσαν το πήχη εκεί που η πραγματική κατάσταση στους
εργασιακού χώρους δεν μπορεί να ακολουθήσει. Για ακόμη μια φορά, τόσο σε σχέση
με τις διαδικασίες που προηγήθηκαν της απεργίας, όσο και στους απολογισμούς των
συγκεντρώσεων που διαβάζουμε στα site την επόμενη της απεργίας κυριαρχεί η αγωνιστική φασαρία και η εικονική πραγματικότητα μακριά και έξω
από τις πραγματικές απαιτήσεις και δυνατότητες των κλάδων.
Η
παρουσία και τοποθέτηση του ΓΓ του ΚΚΕ στην συγκέντρωση των σωματείων επιβεβαιώνει
και ενισχύει τα παραπάνω δίνοντας επιπλέον το τόνο του προεκλογικού πυρετού που ήδη έχει
ξεκινήσει.
Για τον κλάδο της κατασκευή και της μελέτης κύριες αιχμές της απεργίας αποτελούν οι εργασιακές συνθήκες που θυμίζουν μεσαίωνα, οι αυξήσεις στους μισθούς και τα μεροκάματα, τα μέτρα ασφαλείας ιδίως τους θερινού μήνες και τον καύσεων, η αναγνώριση ενσήμων, η υπογραφή συλλογικής σύμβασης από την πλευρά των Μισθωτών Τεχνικών. Ίσως το πιο σημαντικό και ενθαρρυντικό στοιχείο της απεργιακής συγκέντρωσης ήταν η παρουσία με διακριτό μπλοκ και αιτήματα κάποιων δεκάδων νέων μεταναστών οικοδόμων εργατών από το κάτεργο του Ελληνικού.
Η απεργιακή συγκέντρωση ξεκίνησε από την
πλατεία Κάνιγγος και αργότερα πορεύτηκε στο Υπουργείο Εργασίας, όπου
συναντήθηκε με το Συνδικάτο Επισιτισμού και Τουρισμού και το Συνδικάτο Γάλακτος
- Τροφίμων - Ποτών. Νωρίτερα, τα σωματεία των άλλων δύο κλάδων είχαν ξεχωριστές
συγκεντρώσεις και πορείες με μικρότερη συμμετοχή εργαζομένων.
Η Ταξική Πορεία συμμετείχε στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία με διακριτό μπλοκ με κεντρικά συνθήματα για την υπεράσπιση του πενθήμερου και του οκταώρου, για αυξήσεις στους μισθούς, για δουλειά και ζωή με δικαιώματα. Το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει παρεμβάσεις σε εταιρείες του κλάδου της κατασκευής αλλά και στο εργοτάξιο Riviera Tower του Ελληνικού, αναδεικνύοντας επίσης το ζήτημα των εργοδοτικών εγκλημάτων.