Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ ΑΠΟΛΥΣΗ

    Μετά από 18 μήνες εργασίας στην εταιρία Smile Kiosk Ο.Ε., καλέστηκα στα γραφεία της από τον επόπτη της επιχείρησης Βασίλη Γαρμπή στις 7.12.2020 για άγνωστο λόγο. Εκεί μου ανακοινώθηκε η απόλυσή μου. Αιτιολογία; Ότι δεν είμαι συνεπής ως προς τα καθήκοντά μου και τόλμησα να πάρω και αναρρωτική άδεια, ενώ κατ' αυτούς δεν ήμουν άρρωστος, παρ' ότι τους παρουσίασα όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά από τον γιατρό.

    Οι ‘’αίτιες’’ απόλυσης που εκείνοι επικαλούνται και έχουν επικαλεστεί και στο παρελθόν για να απολύσουν άλλους συναδέλφους, είναι προφανώς η δικαιολόγηση της εκδικητικής απόλυσής μου. Εκδικητική γιατί αντέδρασα και ανέφερα σεξιστικές συμπεριφορές των υπευθύνων σε συναδέλφους, γιατί δεν κράτησα το στόμα μου κλειστό σε παρατυπίες και περιστατικά ασυδοσίας από την πλευρά της εργοδοσίας. Εκδικητική γιατί αρνήθηκα να ρουφιανέψω συνάδελφους για να κρατήσω τη δουλειά μου στον εκβιασμό που μου τέθηκε ‘’μιλάς και όλα καλά ή απολύεσαι’’.

    Στην περίοδο που η πανδημία έδωσε το έδαφος ώστε η εργοδοτική αυθαιρεσία να είναι κομμάτι της συγκροτημένης επίθεσης στα εργασιακά μας δικαιώματα, που η ανεργία και οι απολύσεις χτυπάνε κόκκινο,  έχουν την απαίτηση να υποτασσόμαστε στις ορέξεις τους, να σκύβουμε το κεφάλι και να κανιβαλίζουμε άλλους συναδέλφους για ένα μεροκάματο ενώ οι ίδιοι δεν είναι τυπικοί ούτε στα νόμιμα. Στην δική μας περίπτωση, δουλεύαμε 8ωρα με 4ωρα ένσημα, χωρίς να πληρωνόμαστε υπερωρίες, αργίες και Κυριακές ενώ όλα τα δώρα δίνονταν με βάση τις πλαστές συμβάσεις εργασίας.

    Την ίδια στιγμή, ενώ η υγειονομική κατάσταση είναι κρίσιμη δεν πάρθηκε κανένα μέτρο προστασίας των εργαζομένων. Η θερμομέτρηση, τα γάντια ακόμα και τα τεστ είναι στην ‘’ατομική ευθύνη’’ των εργαζομένων παρά το ότι αναγκαστικά ερχόμαστε σε συνεχή επαφή με άλλους ανθρώπους, χρήματα και προϊόντα. Το γεγονός ότι εγώ ο ίδιος αλλά και άλλοι συνάδελφοι βρισκόμαστε σε ευπαθείς ομάδες, καθιστά την αδιαφορία τους για τα υγειονομικά μέτρα, εγκληματική.

    Στην περίοδο της άγριας τρομοκρατίας και της προσπάθειας φίμωσης και υποταγής των εργαζομένων, κανένας μας δεν πρέπει να σωπάσει. Διεκδικούμε τα αυτονόητα δικαιώματα που μας κλέβουν.


Το κείμενο υπογραφεί ο απολυμένος εργαζόμενος:

Φ.Λ.

 

Το κείμενο συνυπογράφουν οι εργαζόμενοι:

Θ.Ζ.

Ζ.Π.


Δεν υπάρχουν σχόλια: