Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022

Ανταπόκριση από την εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ

Παρά τη μειωμένη συμμετοχή σε σχέση με άλλες περιόδους, αρκετές εκατοντάδες ήταν οι οδηγοί των αστικών λεωφορείων της Αθήνας που έδωσαν το "παρών" στην εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 20 Δεκέμβρη. Στη διαδικασία, που με διάφορες δικαιολογίες καθυστέρησε για μήνες, αναδείχτηκαν τα πολλαπλά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι και, κυρίως, η απραξία της απερχόμενης διοίκησης του σωματείου. Ανάμεσα στα άλλα, ένταση προκλήθηκε όταν απ' το προεδρείο τέθηκε ζήτημα αποχώρησης από την ομοσπονδία με άγνωστη εναλλακτική και μάλιστα με σκοπό να αποφασιστεί όπως-όπως στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση. Μετά τις αντιδράσεις, αναβλήθηκε για άγνωστο χρόνο η σχετική συζήτηση.

Στη συνέλευση τοποθετήθηκε για όλα τα ζητήματα και η Ταξική Πορεία, ενώ παρέμβηκε και με την προκύρηξη που ακολουθεί.

 

ΓΙΑ ΕΝΑ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΟΠΛΟ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ!

Συνάδελφοι,
Μετά από πολλά χρόνια καλούμαστε και πάλι σε μια γενική συνέλευση. Αυτή η γενική συνέλευση είναι τελείως διαφορετική απ’ τις προηγούμενες, γιατί στα τελευταία 4 χρόνια έχουμε βιώσει καταιγιστικές εξελίξεις, που δεν είναι δυνατόν να γραφτούν αναλυτικά σε μια κόλλα χαρτί. Πρέπει όμως να καταγράψουμε τις πιο σημαντικές που προώθησαν διοικήσεις και κυβερνήσεις, με την ανοχή, για να μην πούμε με τη στήριξη του σωματείου. Αυτές που μας έφτασαν κάθε μέρα να μοιάζει περισσότερο με κουπί σε γαλέρα. Τα ωράρια πιεσμένα, τα δρομολόγια ατελείωτα, οι βλάβες καθημερινές, αλλά η μόνιμη “απάντηση” είναι να πέφτει το φταίξιμο στους ίδιους τους εργαζόμενους.

Πανδημία
Η πανδημία έκανε ολοφάνερες τις συνέπειες της πολιτικής απαξίωσης των αστικών συγκοινωνιών που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις. Επιβάτες και οδηγοί βρεθήκαμε εκτεθειμένοι σε μεγάλο κίνδυνο, χωρίς ουσιαστικά μέτρα, χωρίς τεστ, χωρίς προστασία. Χωρίς ξεκούραση, με κομμένες άδειες, με δρομολόγια που δεν αρκούν, με οχήματα σε κακή κατάσταση, με τον κόσμο να περιμένει για ώρες και μετά να στοιβάζεται σε ασφυκτικά γεμάτα λεωφορεία. Θρηνήσαμε και ανάμεσά μας νεκρούς από κορονοϊό. Όλα τα προβλήματα που αναδείχτηκαν όχι μόνο δεν οδήγησαν σε κάποια βελτίωση, αλλά χρησιμοποιήθηκαν για προώθηση της ίδιας πολιτικής ακόμα πιο σκληρά.

Συρρίκνωση και ιδιωτικοποίηση
Η διαρκής μείωση οδηγών και μέσων συμπληρώθηκε από την απώλεια του μεγαλύτερου αμαξοστασίου και την εγκατάλειψη του στόλου προς ενίσχυση του leasing. Ακόμα περισσότερο, η σημερινή κυβέρνηση ενεργοποίησε τη νομική δυνατότητα που επικύρωσαν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 15 χρόνων, δίνοντας συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες. Αυτό που παρουσιάστηκε σαν “προσωρινό”, για να δώσει άλλοθι στην απραξία του σωματείου, έγινε κανόνας και η ιδιωτικοποίηση επεκτείνεται.

Προσλήψεις και Συλλογική Σύμβαση
Τα πολύ μεγάλα διαστήματα χωρίς ΣΣΕ πολλαπλασίασαν τα χτυπήματα στα εργασιακά μας δικαιώματα. Οι νέοι συνάδελφοι, που ήρθαν στη δουλειά με άλλη σύμβαση, εκτός από πολύ λιγότεροι απ’ όσους απαιτούσαν τα 14 χρόνια χωρίς προσλήψεις, προορίζονται να καταδικαστούν μόνιμα σε εργαζόμενοι δεύτερης ταχύτητας. Αυτό άλλωστε υποδηλώνει η διαφορά στους αριθμούς μητρώου και δεν πρόκειται ν’ αλλάξει με προεκλογικές υποσχέσεις για “νομοθετικές ρυθμίσεις”. Την ώρα που “περιμένουμε”, οι πετσοκομμένοι μισθοί μας εξανεμίζονται από την τρομακτική ακρίβεια. Τα δικαιώματά μας, νέοι και παλιοί εργαζόμενοι, τα κατακτάμε με κοινούς και αποφασιστικούς αγώνες.


Αυτά τα ζητήματα δεν μπορεί να τ’ αντιμετωπίσει ένα σωματείο που η μόνη του αγωνία είναι το χτίσιμο μηχανισμών, με τις πλάτες της διοίκησης. Πού ν’ ασχοληθεί με την ενημέρωση, την οργάνωση και την κινητοποίηση των χιλιάδων εργαζόμενων ενάντια στην κυβερνητική πολιτική, όταν “μάχεται” για τον έλεγχο των γραφείων κίνησης, των Α/Μ και των διευθυντών; Πώς ν’ αντιμετωπίσουν τα προβλήματα των οδηγών, όταν ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ, ΜΕΤΑ (και δορυφόροι τους, Αλλαγή Πορείας, Ενότητα, ΕΑΣ) ψάχνονται πώς θα τα βρούνε οι δύο για να κρεμάσουν τον τρίτο;

Δεν έχουν τίποτα να μας προσφέρουν αντιλήψεις και δυνάμεις που οδήγησαν το σωματείο να αναπαράγει τα επιχειρήματα της διοίκησης. Να υποστηρίζει ότι η εταιρία θα φαληρίσει αν διεκδικήσουμε τα δικαιώματά μας. Να μην υπερασπίζεται τους συναδέλφους που υλοποιούν τις δικές του αποφάσεις. Χρειαζόμαστε να ενισχυθεί η κατεύθυνση της αντίστασης, της διεκδίκησης, των μαζικών αγώνων!

  • Κιζιρίδης Κώστας (Ταξική Πορεία) – Α.Μ. 0075
  • Πετροβίτσος Κώστας – Α.Μ. 1373

Δεν υπάρχουν σχόλια: