Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ταξική Πορεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ταξική Πορεία. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Πρωτομαγιά 2026 - Ψηλά τις γροθιές! Οι εργατικοί αγώνες γράφουν την Ιστορία!



140 χρόνια μετά το Σικάγο, 90 χρόνια μετά τη Θεσσαλονίκη, 82 χρόνια μετά την Καισαριανή, η εργατική Πρωτομαγιά παραμένει σύμβολο για την εργατική τάξη και τους αγώνες της, μπολιάζει την πάλη των λαών όλου του κόσμου με το μήνυμα της αντίστασης και της κατάκτησης. Αλλά και εξακολουθεί να τρομάζει το κεφάλαιο και τον ιμπεριαλισμό, που με τις αντεργατικές και δολοφονικές τους πολιτικές φροντίζουν να κρατούν επίκαιρα και ζωντανά τα πρωτομαγιάτικα συνθήματα.

ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΝΑ ΜΗ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗ ΝΟΚΙΑ!


Σε 14 ακόμα απολύσεις προχωρά η ΝΟΚΙΑ Ελλάδος, ενώ ταυτόχρονα ανακοινώνονται απολύσεις στην εταιρία Akronos, εταιρίας που νοικιάζει προσωπικό στη ΝΟΚΙΑ. Η διοίκηση παριστάνει πως δεν έχει ευθύνη για αυτούς τους εργαζόμενους. Ξέρουμε όμως πολύ καλά ότι αξιοποιεί ακριβώς αυτό το καθεστώς για να ξεφορτώνεται όποιον θέλει, όποτε θέλει, χωρίς να λογοδοτεί.
Οι συγκεκριμένες απολύσεις μόνο τυχαίες δεν είναι. Είχαν προηγηθεί τον περασμένο Νοέμβριο οι ανακοινώσεις για το ξεπούλημα δύο βασικών τμημάτων, που αφήνουν κυριολεκτικά περίπου 200 εργαζόμενους στον «αέρα», ενώ αρκετά πρόσφατες είναι και οι απολύσεις 9 συναδέλφων σε ένα από τα τμήματα, αφού η διοίκηση αρνήθηκε την ουσιαστική απορρόφησή των απολυμένων. Σήμερα προχωρά ακόμη ένα βήμα παραπέρα, πιστή στο συνολικό της οικονομικό πλάνο για 14.000 απολύσεις παγκοσμίως.

3 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΤΩΝ ΤΕΜΠΩΝ, ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ… Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ!

Όλοι στις συγκεντρώσεις της 28ης Φλεβάρη!


Τρία χρόνια συμπληρώνονται από τη μαύρη επέτειο του εγκλήματος των Τεμπών. Ένα έγκλημα που ήταν το αποτέλεσμα της πολιτικής που βάζει το κέρδος πάνω από την ανθρώπινη ζωή. Τρία χρόνια μετά, και τίποτα δεν έχει αλλάξει. Τρία χρόνια μετά, αυτή η πολιτική είναι ακόμα εδώ και συνεχίζει να δολοφονεί:

Podcast μπροστά στην Πανελλαδική Σύσκεψη της Ταξικής Πορείας

Μπροστά στην ανάγκη ταξικής ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος

Κάθε εργαζόμενος κομμάτι της απάντησης
 

Κάθε εργαζόμενος κομμάτι της απάντησης

Reel της Ταξικής Πορείας για την Πανελλαδική Σύσκεψη στις 14 & 15 Φεβρουαρίου 2026 στο Πάντειο Πανεπιστήμιο στην Αθήνα. 
 


ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ 14 - 15 Φεβρουαρίου - ΑΘΗΝΑ

Μπροστά στην ανάγκη ανασυγκρότησης του εργατικού κινήματος,

κάθε εργαζόμενος κομμάτι της απάντησης



Μόνο εμείς μπορούμε να αλλάξουμε την κατάσταση. Μόνο η οργανωμένη μας πάλη μπορεί να ξανακερδίσει δικαιώματα και κατακτήσεις που το κεφάλαιο και η εργοδοσία με λύσσα παίρνουν πίσω. «Δεν δουλεύουμε αρκετά, δεν δουλεύουμε σωστά και πεθαίνουμε ή τραυματιζόμαστε την ώρα της δουλειάς». «Δεν είμαστε αρκετά άξιοι για να έχουμε τις δουλειές που έχουμε». Αυτά μας λένε κάθε μέρα για να μας πείσουν ότι εμείς φταίμε. Εξαπολύουν καθημερινά –όλο και πιο έντονα– μία ολομέτωπη επίθεση ενάντια στην εργατική τάξη και στους εργαζόμενους για να επιβάλουν τον εργασιακό μεσαίωνα. Επιστρατεύουν κάθε μέσο για να μας κρατούν υποταγμένους και να διασφαλίζουν την κερδοφορία του κεφάλαιου. Κι επειδή αυτό γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο γι’ αυτούς, επειδή οι εργαζόμενοι αναζητούν αγωνιστικές διεξόδους, το κεφάλαιο και το πολιτικό του προσωπικό, επιτίθενται στον συνδικαλισμό, χτυπούν το δικαίωμα στην συλλογική ταξική οργάνωση, στον αγώνα και στη διεκδίκηση.

Για το 39ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ



Στις 9-12 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα το 39ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, με την παρουσία 658 συνέδρων, από 36 Ομοσπονδίες και 1.040 Πρωτοβάθμια Σωματεία. 

Το συνέδριο, όπως είναι φυσικό, αποτέλεσε αντανάκλαση της κατάστασης που υπάρχει αυτή τη στιγμή στα σωματεία και τις ομοσπονδίες του δημοσίου. Μια κατάσταση υποχώρησης του συνδικαλιστικού κινήματος μπροστά στην γενικευμένη επίθεση του συστήματος. Η εικόνα των ανενεργών σωματείων και των διαδικασιών τους, αλλά και των ακόμα πιο απονεκρωμένων ομοσπονδιών δεν θα μπορούσε να ξεπεραστεί. Με βάση αυτή την κατάσταση καταγράφηκαν τα αποτελέσματα και οι όποιες αλλαγές στους συσχετισμούς. Το πρόβλημα όμως παραμένει, πάρα την εναλλαγή της πρώτης δύναμης. Άλλωστε και στα σωματεία που ελέγχονται από τη ΔΑΣ η κατάσταση δεν είναι καλή. Οι όποιες κινητοποιήσεις ξεσπούν έχουν ημερομηνία λήξης και όχι τη λογική αγώνα για την καλυτέρευση των όρων ζωής των εργαζόμενων. Τα σωματεία που ελέγχονται από αυτές τις δυνάμεις είναι σωματεία με ελάχιστες ή καθόλου συνελεύσεις που τα παραπέμπουν όλα στα ΔΣ.

Θα έχετε συλλογικές συμβάσεις αλλά θα είναι σαν να μην έχετε...

Αυτό ήθελε να μας πει η κυβέρνηση στην πραγματικότητα αλλά αντ’ αυτού, για μια ακόμα φορά, επιδίδεται σε ψέματα και προπαγάνδα μπας και καταφέρει να προχωρήσει αναίμακτα με την ένταση της αντεργατικής επίθεσης.

Ο λόγος για τη νέα «κοινωνική συμφωνία» στην οποία κατέληξε η κυβέρνηση με τη ΓΣΕΕ και τις ενώσεις των εργοδοτών (τους λεγόμενους «κοινωνικούς εταίρους») τάχα για την ενίσχυση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας. 7 μήνες κράτησαν οι διαβουλεύσεις μεταξύ τους… Η σημείωση αυτή για εκείνους που αναρωτιούνταν πού ήταν η ΓΣΕΕ στην απεργία της 14ης του Οκτώβρη, όταν οι εργαζόμενοι κατέβαιναν στον δρόμο απεργώντας ενάντια στο 13ωρο…

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ Ο ΝΕΟΣ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ. ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ

Το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε. Το 13ωρο, το παραπέρα σπάσιμο της άδειας, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας σε εβδομαδιαία βάση και η μεγαλύτερη ελαστικοποίηση στους χώρους δουλειάς είναι πλέον νόμος του κράτους. Η προσπάθεια εφαρμογής του νόμου πρέπει να βρει απέναντί της τους εργαζόμενους, οι οποίοι παλεύουν για την ανατροπή του νόμου.

ΚΟΡΙΝΘΟΣ Καταγγελία για την Απόλυση Εργαζόμενου στην Fulgor

Καταγγέλουμε την Fulgor που δύο μέρες μετά την Απεργία της 14ης Οκτωβρίου απέλυσε έναν εργαζόμενο συνδικαλιστή μέλος της ΔΑΣ. Η απόλυση προχώρησε με πρόσχημα την παραγωγικότητα ενώ στην πραγματικότητα, ο εργαζόμενος απολύθηκε επειδή απήργησε. Αυτό βέβαια που επιδιώκει η εταιρία είναι να επιβάλει σιγή νεκροταφείου μιας και είναι γνωστή για πρακτικές που θυμίζουν εργασιακό μεσαίωνα όπως η ενταντικοποίηση της δουλειάς, η πρόσληψη εργαζομένων μέσα από εργολαβίες αλλά και τα εργατικά ατυχήματα.

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 13/9, 11:00 ΠΛ. ΚΟΡΑΗ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Το νέο αντεργατικό νομοσχέδιο να μην περάσει.

Η Ταξική Πορεία καλεί σε συγκέντρωση -παρέμβαση το Σάββατο 13/9  11:00 στην πλατεία Κοραή στον Πειραιά. 

Για την επαίσχυντη στάση της ΕΣΑΚ στο ΣΜΤ Ηρακλείου και την αλληλεγγύη στην Παλαιστίνη

 


Η μεγάλη κινητοποίηση, με Παγκρήτια χαρακτηριστικά, στο λιμάνι του Αγίου Νικολάου, έδωσε την καλύτερη απάντηση στον ιμπεριαλισμό, το σιωνισμό και τη ντόπια αστική τάξη που τους υποστηρίζει. Το σύνθημα «Λευτεριά στην Παλαιστίνη» ακούστηκε δυνατά, ενώ εξίσου σημαντικό είναι το σπάσιμο της απαγόρευσης της συγκέντρωσης που επιχείρησε η κυβέρνηση, καθώς η ίδια η μαζικότητα της έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο περιοριστούν οι ορέξεις της αστυνομίας. Που να είχανε συμμετάσχει, όμως, και τα λεγόμενα «ταξικά» σωματεία του νησιού!

Και αυτό γιατί οι δυνάμεις των ΕΣΑΚ και ΚΚΕ, που ελέγχουν την πλειοψηφία πολλών σωματείων, επιδόθηκαν σε μια σειρά ακροβασίες με αποτέλεσμα τη μη συμμετοχή των φορέων αυτών στη συγκέντρωση, γεγονός αρνητικό και απαράδεκτο. Μάλιστα, όπως θα δούμε, για να δικαιολογηθεί αυτή η απόφαση, αναπτύχθηκε μια σαθρή και επικίνδυνη επιχειρηματολογία από την πλευρά της ΕΣΑΚ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ | Ανοιχτή σύσκεψη της Ταξικής Πορειας Κυριακή 31/3


 

Όλοι στη συγκέντρωση αλληλεγύης στον αδούλωτο Παλαιστινιακό λαό

 ΟΛΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 20/11 στις 6:00 μμ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ,

ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ ΛΑΟ
ΠΟΥ ΚΑΛΟΥΝ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

Εδώ και ενάμιση μήνα, μία αιματοβαμμένη σελίδα γράφεται κάθε μέρα στην πολύπαθη Παλαιστίνη. Τα λόγια δεν είναι αρκετά για να περιγράψουν τη φρίκη, τον πόνο και την οδύνη που ζει ο ηρωικός Παλαιστινιακός λαός. Χιλιάδες οι νεκροί, στην πλειοψηφία τους άμαχοι και παιδιά, είναι πλέον δύσκολο μέχρι και να καταμετρηθούν. Η Λωρίδα της Γάζας έχει μετατραπεί σε μία κόλαση, από τους συνεχείς, ανελέητους βομβαρδισμούς του φασιστικού, σιωνιστικού κράτους του Ισραήλ. Με τη στήριξη των ιμπεριαλιστών της Δύσης (που συνεχίζεται αμείωτη παρά τα κροκοδείλια δάκρυά τους και την «έντονη ανησυχία τους») το κράτος-τρομοκράτης του Ισραήλ, προωθεί αμείλικτο τα σχέδιά του για την εξολόθρευση του Παλαιστινιακού λαού και την επικράτησή του ακόμα και στις ελάχιστες περιοχές που έχουν απομείνει για τους Παλαιστινίους. Στο πλευρό του κράτους-δολοφόνου και η ντόπια άρχουσα τάξη και τα κόμματά της (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ), που έχουν μετατρέψει τη χώρα σε ένα τεράστιο ορμητήριο θανάτου και που έχουν ήδη στείλει μία φρεγάτα να συνδράμει στη σφαγή του Παλαιστινιακού λαού.

Η αλληλεγγύη στον Παλαιστινιακό λαό να γίνει πραγματική υπόθεση των σωματείων και των εργαζομένων!

 Να καλεστούν άμεσα Γενικές Συνελεύσεις!

Να πλατύνει το κύμα αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό!


Ο Παλαιστινιακός λαός βρίσκεται εδώ και μέρες μπροστά στη μεγαλύτερη σφαγή που έχει αντιμετωπίσει τα τελευταία 75 χρόνια από το σιωνιστικό κράτος του Ισραήλ. Ήδη από την Παρασκευή το βράδυ το κράτος-δολοφόνος, με την αμέριστη στήριξη ΗΠΑ-ΝΑΤΟ και ΕΕ, κλιμάκωσε την επίθεσή του, εισβάλλοντας στην πολύπαθη λωρίδα της Γάζας, η οποία βομβαρδίζεται ανελέητα.

Την ίδια στιγμή η ελληνική κυβέρνηση και σύσσωμο το αστικό μπλοκ προσπαθούν να πείσουν το λαό ότι τάσσονται στο «σωστό πλευρό της Ιστορίας», και τα αστικά ΜΜΕ συντεταγμένα προσπαθούν εναγωνίως να μετατρέψουν το θύμα σε θύτη.

Η μαζική αυτή σφαγή δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη! Είναι αναγκαίο ο λαός και οι εργαζόμενοι, και στην Ελλάδα, όπως και σε κάθε χώρα, να σταθούν στο πλευρό της παλαιστινιακής αντίστασης. Να καταγγείλουν μαζικά τη θηριωδία που εξελίσσεται!

31 ΕΤΩΝ ΕΡΓΑΤΗΣ ΝΕΚΡΟΣ ΣΤΗ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ ΒΟΛΟΥ

 


ΟΙ ΖΩΕΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΩΣΙΜΕΣ!

Ακόμη ένας νεκρός εργάτης! Ακόμη μια απώλεια για την εργατική τάξη. Αυτή τη φορά στο Βόλο, στη Χαλυβουργία, όπου εργάτης 31 ετών έπεσε από 20 μέτρα ύψος και κατέληξε νεκρός. Ο Ορχανλλί Ερλάντο, καταγόταν από την Αλβανία και δούλευε σε εταιρεία (άγνωστο ακόμη ποια) που είχε αναλάβει την επισκευή στέγης κτιρίου της Χαλυβουργίας. Μόλις όμως πάτησε σε κάποιο σαθρό σημείο της στέγης αυτό βυθίστηκε και ο εργάτης κατέληξε στο κενό. Προφανώς ούτε έλεγχος υπήρχε, ούτε επίβλεψη, ούτε στοιχειώδη μέτρα προστασίας.

Το δε Εργατικό Κέντρο Βόλου έβγαλε μια τυπική ανακοίνωση στην οποία (προσέξτε διατύπωση!) "αξιώνει την άμεση διευκρίνηση των συνθηκών και των αιτιών του θανατηφόρου δυστυχήματος από τις Ελεγκτικές Υπηρεσίες, με την έκδοση το γρηγορότερο δυνατόν, εμπεριστατωμένου πορίσματος" και "την απόδοση ευθυνών, σε όποιους αποδειχτεί πως τις φέρουν". Από ποιους περιμένει να του διευκρινίσουν τις συνθήκες; Δεν γνωρίζει ποιους βαραίνουν οι ευθύνες; Ούτε σκέψη φυσικά για κινητοποίηση!

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΙΚΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΣΗ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ «ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ»


Καταγγέλλουμε την τρομοκράτηση σε βάρος εργαζόμενου στον επισιτισμό, αλλά και την προσπάθεια ποινικοποίησης της πολιτικής δράσης, που έλαβε χώρα στο αστυνομικό τμήμα Τούμπας-Τριανδρίας.

Όταν εργαζόμενος που θέλει να εργαστεί στον επισιτισμό πήγε στο εν λόγω τμήμα για να εκδώσει άδεια, του έδωσαν να υπογράψει υπεύθυνη δήλωση ότι δεν τον βαραίνουν μια σειρά εγκλήματα. Αφού ο εργαζόμενος υπέγραψε, του αρνήθηκαν την έκδοση άδειας, πατώντας πάνω σε σύλληψή του που είχε συμβεί στις φοιτητικές κινητοποιήσεις του 2021, και συγκεκριμένα κατά τη βίαιη επίθεση των ΜΑΤ στην Πρυτανεία του ΑΠΘ. Στη συνέχεια τον τρομοκράτησαν περαιτέρω, λέγοντάς του ότι «αφού το υπέγραψες, ενώ εκκρεμεί δίκη με μία σειρά κατηγοριών, θα μπορούσα να σε τυλίξω σε μία κόλλα χαρτί, θα μπορούσαμε να σε πάμε αυτόφωρο, κρατητήριο για ψευδή δήλωση» καθώς και «αυτό τιμωρείται μέχρι και με δέκα χρόνια φυλάκισης».

Να μην περάσει η νέα αντεργατική μεθόδευση της Wolt


ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ-ΔΙΑΝΟΜΕΙΣ ΤΗΣ WOLT

Να μην περάσει η νέα αντεργατική μεθόδευση της εταιρείας

Νέα συνέλευση για τη συνέχιση του αγώνα:
Πέμπτη 6 Απρίλη 4:30μμ
Κινηματογράφος STUDIO (Σταυροπούλου 33 Πλ. Αμερικής)

 

Με μια μαζική συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της εταιρείας στην Αθήνα, αλλά και κινητοποιήσεις σε άλλες πόλεις, συνέχισαν σήμερα την απεργία τους οι εργαζόμενοι-διανομείς της Wolt. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για μια ακόμη μείωση στις αποδοχές τους που ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά η εταιρεία μειώνοντας την αμοιβή ανά παραγγελία, ενώ παραμένουν και οι διαμαρτυρίες τους για τις επικίνδυνες συνθήκες δουλειάς, για την εργασιακή ανασφάλεια του καθεστώτος «ελεύθερου συνεργάτη», αλλά και για το φαινόμενο της εμφάνισης εργολάβων («εταιρείες διαχείρισης στόλων διανομής» τις ονομάζει η εταιρεία) οι οποίοι λειτουργούν ως μεσάζοντες μεταξύ εταιρείας και διανομέων, παρακρατώντας ένα πολύ μεγάλο ποσοστό της αμοιβής, που φτάνει το 30%-35% των εισπράξεων! Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο εκμεταλλεύεται και την ανάγκη για δουλειά πολλών μεταναστών εργαζομένων.

Ως πρώτη απάντηση, οι εργαζόμενοι-διανομείς έκαναν δύο μαζικές μοτοπορείες την περασμένη Πέμπτη και την Παρασκευή, ενώ το σαββατοκύριακο και σήμερα Δευτέρα προχώρησαν σε απεργία, αρνούμενοι να εξυπηρετήσουν παραγγελίες.